miercuri, 6 mai 2009

Ileana Pescariu: "Teodosie mi-a cerut spaga la cununie!

Cutremurator!!! Zilele trecute citeam stupefiata o dezvaluire a celor de la Romania Libera prin care demascau practicile mai putin ortodoxe de "Presfintitului" Teodosie. Respectivul, caci preot nu poate fi numit, cerea diverse sume de bani pentru a oferi oricarui doritor o diploma de preot sau asa ceva. Momentan, Arhiepiscopul Tomisiului este cercetat pentru luare de mita si fals intelectual. Astazi, aflu despre o alta magarie comisa de IPS. Ileana Pescariu Badiu a povestit in revista Q Magazine ca Teodosie i-a cerut 500 de euro pentru a-i oficia cununia, in caz contrar, ii va blestema casnicia. Doamneeeeeeeeee!!!! Sa vezi si sa nu crezi!
Iata ce povesteste Ileana: „Sunt fericita pentru ca, intr-adevar, stiu ca Dumnezeu exista!Acum doua zile am ascultat febril stirea ca, in fine, «preasfintitul» (cu cele mai evidente ghilimele pe care le-am pus vreodata) a fost pedepsit, si sunt fericita ca se adevereste zicala ca «Dumnezeu nu bate cu parul»!Aceasta fiinta abjecta (si imi cer respectuos scuze fata de cititori pentru invectivele de la care NU MA POT abtine), Teodosie Tomiteanul, in vara trecuta, cand cu sufletul curat si cuvios m-am dus la Constanta pentru a-l ruga sa oficieze casatoria mea, din dragoste, pe malul marii, mi-a cerut spaga si, pentru ca am fost intr-un dezacord total, m-a blestemat... pe scarile Catedralei din Constanta!
Aceasta este povestea pe scurt. In extensis... stiind ca el este cel care a afirmat, din dorinta lumeasca si parvenita de mediatizare la vremea respectiva, ca «daca tinerii nu vin spre biserica, atunci se va duce biserica la ei», ocazie cu care a initiat slujbele de Inviere pe malul Marii, am considerat ca este cel mai in masura Inalt Prelat sa oficieze cununia mea religioasa la Malul Marii.
Tomiteanul i-a cerut direct si de la obraz nasului meu un «acatist finaciar» pe care sa-l citeasca pentru binele nostru, al tinerilor, spunand ca va oficia casatoria nostra, insa ar trebui mai intai sa venim la el sa ne spovedim... acest lucru, in traducere, si mai ales in termenii preacoruptului, s-a dovedit a fi, desigur, o spovedanie cu caracter financiar.Din pacate, noi, la aceea vreme, nu ne-am imaginat ca acest om jalnic are o lista tarifara, iar «acatistul» a constat in suma de 500 Euro... Jignitor de putin pentru un om al carui tarif fix pentru orice derogare de la normele bisericesti inseamna in jur de 2.500-3.000 de Euro, asa cum am auzit ulterior...
In consecinta, atunci cand ne-am dus sa «ne spovedim», reactia Tomiteanului a fost virulenta, refuzand sa accepte oficierea slujbei la malul marii si, mai mult, chiar pe scarile Catedralei mi-a spus mie textual: «Daca nu faci cum vreau eu, o sa ai o casatorie blestemata»!
Biserica te invata ca blestemele nu se pot atinge de oamenii cu credinta... multa vreme mi-am pus intrebarea: cum oare ii accepta biserica pe cei care blesteama???Mi-am dorit cu ardoare sa ma pot razbuna, nu pentru ca m-am simtit umilita, nu pentru ca am fost blestemata, desi imi uneam destinul in fata lui Dumnezeu cu omul iubit, nu pentru ca am intampinat piedici in cel mai frumos moment al vietii mele... ci pentru ca acest individ m-a facut pentru un moment sa imi pun la indoiala credinta si pentru ca, un moment, a reusit sa ma indeparteze de biserica...
Le multumesc din suflet celor care au avut puterea sa-l demaste pe acest individ, nepermitand si altora ca mine sa se indoiasca, nici macar pentru o secunda, de puterea lui Dumnezeu!".

4 comentarii:

Anonim spunea...

Biserica exista de 2000 ani ani. Tota planeta o cunoaste. Dar cine e fufa asta? Cu ce se ocupa? E poeta, e om de stiinta, e mare artista ori geniala politiciana? Nu, nu e nimic din toate atsea. E o romanca precum alte cateva milioane care au umplut Europa de... dar mai bine ma abtin. Sfat: Nu mai promovati toate incultele penibile.

Zuzele spunea...

@Anonim: Faptul ca apar la noi pe blog nu inseamna ca sunt promovate. Pe site apar doar divele de carton, nu? Bine, mai sunt si mici exceptii.....dar prea putine

Nic spunea...

@anonim
Si daca nu va place persoana in cauza atunci Teodosie este indreptatatit sa-i ceara spaga si sa o blesteme? Ca eu asa am inteles din postarea ta.

Camelcutza spunea...

@Anonim: sa inteleg ca singura persoana pe care ai crede-o versus biserica trebuie sa aiba 2000 de ani? Si sa o cheme anonim? Eu zic sa gandesti inainte sa scrii, si sa-ti dai cu parerea cand chiar ai ceva in cap